Английската гимназия – инкубатор на страх и роболепие

Престъпвайки в ‘най-елитната Пловдивска гимназия’  е трудно за 8-класника да си представи какво го очаква. Но скоро след първата си година той вече или се видоизменил в послушна ‘кравичка’ или е бил отхвърлен и заклеймен като социопат.  Наистина тази институция държи на принципите на видоизменянето на човешкото мнение и витална сила и насочването на силите на младият човек във всички най-полезни сфери на общественият живот като ‘послушание и роболепие’

Мъдрият читател, ще се запита какво ме кара да прокламирам това мнение. Отговорът ми е много прост, аз самият съм ‘ученик’  вече четвърта година в този ‘храм на знанието’.  Има много неща, които мога да споделя за 4-те години трупане на знания и ‘социален опит’ , но ще се концентрирам върху основните неща, които са оставили отпечатък върху съзнанието ми . Първото нещо което искам да споделя е , че в това елитно учебно заведение върлува агресия, хомофобия и нетърпимост. Още си спомням как в началните класове станах свидетел на побой над едно момче във съблекалнята,  е на това не стана свидетел никой освен аз,   познавах горе долу класа , които извършваха побоя, е повечето от тях бяха деца на господа със солидни финансови възможности а потърпевшият беше един ‘хубавец’ дрехите му не бяха от най-скъпите, а обувките му бяха на няколко години, явно , че беше разгневил местният авторитет и сега те го ‘връщаха на мястото му’.   Явно, че го  считаха за правилно и напълно морално, все пак всекидневно бяха интелектуално обливани с Нитцше, и се бяха заели в превръщането си във свръх-човеци.  Е то да беше само , този шизофреник Нитцше с който ни се стараеха да ни отнемат правото на човечност и достойнство. Та то във този наш  ‘храм на знанието’ имаше забележително добре конструирана йерархия. Тъй си беше, а напоследък нещо първосвещеникът беше забелязал, че боговете на знанието недоволстваха, затова прецени, че беше нужно да принесе някои невинни овци пред олтара на това божество. Защото само жертвата на невинните е истински достойна. Искам да изтъкна на моят читател да не си създава илюзии, жертва не ставаха  подтистниците и своеобразните ‘булита’, които се намираха във всеки клас, които наказваха психически и физически  тези, които се  стремяха да се диференцират от поставените норми на добродетелта за ученика. О, не те бяха твърде  ценни пазители на  реда за да станат жертви.

Не след дълго се подхванаха дълги религиозни церемонни, на които един след друг училището напускаха, хора които си бяха позволили да се отдадат на някои крайно вредни и неморални удоволствия, като тютюнопушенето. Но не си мислите, че само тези съгрешили с този див езически обичай на пушенето на разни диви билки ставаха жертва на системата.   Вече изморените интелектуални  поклонници-‘бенифиценти’, бяха  следени от всевиждащото око, което проверяваше  всяка тяхна стъпка и всяка бележка донесена от личният лекар. Каузата беше твърде висша за да може първосвещениците да си позволят такова шикалкавене. И ето че отново паднаха под ножа на властта няколко ‘агнеца’.
Но ето и , че сред това стадо започна да настъпва някаква качестена промяна, все повече биологични единици бяха прескочели с няколко еволюционни нива своите съсданици и така сред  ‘снежно белите овци’, се пръкнаха един значителен брой ‘черни’.   В един горещ летен ден,  стопанинът на стадото реши да заключи своите овци в горещият обор и сложи верните си  слуги да пазят стадото.  ‘Черните’ овци обаче не харесаха обаче решението на своят господар, те заедно задумкаха по вратата заблееха със все глас, ето че вратата на обора скоро падна пазачите се разбягаха, а цяло село се събра пред обора, че да види каква е тая дандания. През, туй време обаче пристигна ‘пастирът’ на стадото, след като видя недоволстващите овци, той не знаеше къде да се скрие. Селото поогледа овците и си тръгна, а ‘черните’ овци , който все пак решаваха да влезнат в обора и да призоват своите ‘бели’ събратя да им асистират бяха жестоко нападани, явно ‘белите’ овци харесваха решенията на своят господар.

‘ Никога не съм позволявал на училището да пречи на образованието ми’  Марк Твен

Етикети: ,
Абонамент за известия при нови коментари на тази публикация

7 коментара

  1. Bozov ti mai ne si mnogo naqsno s ne6tata koito se slu4vat v tova u4ili6te a ?Moje bi tova se dulji na fakta , 4e priema6 za avtoriteti hora kato ANGEL SVINQTA i onzi zalizan pederast ot 10 klas!Mislq 4e ti jivee6 v nqkakav tvoi sobstven svqt i ne moje6 da izleze6 ot nego.E ok nqma problemi s tova , vseki ima nqkakvi „kindilici“ , no molq te ne tovari horata okolo tebe s tova :)

    • kvo ti e napravil na teb bozov be 4ovek, a i kvo ti e napravil balinov, tva 4e e debel tolkova li te drazni, ti moi 4ovek si to4no kato horata, opisani po-gore v teksta

      • това е лично мнение, независимо колко е правилно, до момента, в който то не наклеветява личности и не представлява обидна нападка към някого като човек, това мнение може да бъде изразявано свободно. друг е въпросът дали наистина ситуацията е такава и доколко това е начинът да се променят нещата. какво значение има обаче дали бозов го е писал?
        и оня там, първият, много внимавай как наричаш ангел, разбра ли, както и кого наричаш зализан педераст, защото това си мнение нямаш право да изразяваш в която и да било медия и по какъвто и да било начин.

  2. http://bnt.bg/bg/news/view/78568/zaklucheni_uchenici ето за какво е писало момчето

  3. Лицето, което си позволява да говори подобни работи за мен в медийното пространство ще си има сериозни неприятности ако разбера кой е!!!! ;)

  4. Много сме по темата, обсъждайки Бозов и Балинов, просто.
    Първо, че това никой не е казал, че е от Бозов, има нещо наречено „анонимност“ и след като авторът иска да си я запази, то тогава това е ОК. И второ, човек сам си избира идолите, няма да наложиш никому нищо.
    Какъв ви е проблемът, изобщо? Някой си е направил труда да изрази мнение, хайде сега да го убием.

  5. След 4 години в тази гимназия, не се ли научихте на правопис? Статията е пълна с грешки от всякакъв род.

Отговори

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*
*