Още със старта си, четвъртото издание на “Цветята на Корана” ще привлече внимание. Иранската комедия „Моля, не ни безпокойте” ще открие фестивала на 17 януари от 19.00 ч. в Дома на киното в София. Филмът на Мохсен Абдулвахаб е носител на редица награди от престижни кинофоруми като наградата за най-добър филм от фестивала в Дамаск, наградата за най-добър актьор (Хедаят Хашуми) и най-добра актриса (Ширин Язданбахш) от фестивала Фаджр, наградата на журито от фестивала във Фрайбург и наградата за най-добър сценарий от фестивала в Дубай.
Филмът преплита три истории, които се случват в сърцето на Техеран. В първата младо семейство има проблем и съпругата иска да сподели за това, но мъжът й е твърдо против, защото се опасява, че ще загуби работата си. Единственото развлечение на възрастната двойка от втората история е телевизорът им, но един ден и той се поврежда. И тогава те са изправят пред дилемата дали да отворят вратата на техника, дошъл да поправи телевизора или да не рискуват да допуснат непознат в дома си. В третата история портфейлът на млад духовник е откраднат и той е решен на всичко, за да си го вземе обратно от крадеца. По комичен начин Мохсен Абдулвахаб представя един проницателен поглед върху ежедневието на хората в Техеран.
Един от основните акценти в програмата на фестивала тази година е последният филм на номинирания за „Оскар” Джулиан Шнабел „Мирал”, отличен с две награди на фестивала във Венеция. Режисьорът на „Преди да падне нощта” и „Скафандърът и пеперудата” представя историята на Хинд Хусейни, създала сиропиталище в Йерусалим през 1948-ма. Сред децата е и Мирал, която губи майка си при израело-палестинския конфликт. По-късно Мирал е назначена да преподава в бежански лагер, където се влюбва в Хани – политически активен младеж, който ще промени живота й. В ролята на Хинд Хусейни е звездата на близкоизточното кино Хиам Аббас. Партнират й Фрейда Пинто, Уилям Дефо, Ванеса Редгрейв и Ясмин Ал-Масри.
Отличеният с наградата за най-добър филм на фестивала в Кайро „В очакване на Пазолини” ще разсмее и българските зрители. През 60-те години продавачът на сателитни чинии Тами е участвал като статист във филма на Пазолини „Едип цар”, заснет във филмовото студио в град Уарзазате, Мароко. 40 години по-късно в студиото отново пристига италиански екип и Тами вдига целия град на крак, защото е убеден, че отново ще види своя приятел Пазолини. Докато местни очакват с трепет италианците, комичните ситуации се редуват една след друга.